Tänd ditt inre ljus

Jag bara måste dela med mig av en underbar text skriven av Katinka Wallner för tidningen Nära.
Denna kvinna gör det igen och igen.
Med sina krönikor sprider hon en härligt, magisk känsla.
Så därför- håll till godo:)

Dina ögon lyser. Du är mitt ljus nu. Mina ögon lyser. Jag är ditt ljus nu. Vart vi än vänder oss lyser vi i världen.
Låter du ditt ljus skina över världen? Eller håller du det inne för dig själv? Kanske rentav skruvar ner lågan, eller värst av allt; släcker den? I självhat, i mörkertankar, i depression, sorg i känslan av att inte vara värd.
Du har ett ljus inom dig, låt det lysa! Låt världen få ta del av det skimmer som finns inuti det som är Du.
Ditt Sanna Jag.
Du har en låga därinne. En evig låga. En låga som kan få det svartaste mörker att spricka upp i ljus. Skenet från ditt ljus kan spridas som ringarna på vattnet. Om du vågar. Om du vill. När du är redo. När du väljer att göra det.
Du ler och solen spricker upp på den mörkaste himmel. Du ser och ljuset reflekteras i din blick. Du ger och ditt inre ljus förmår smälta isen mellan dig och din medmänniska. Du ger ditt lyssnande öra och en strimma av det vackraste ljus når rakt in i själen på någon annan.
Någon annan som ibland kan vara Du. Du, när du behöver. Du, när allt är nattsvart. Du, när sorgen täcker himlen och grått är allt du ser. Eller nattsvart. Då kan värmen från en annan människas inre ljus vara allt, bli till allt och lägga sig raklångt över Universum och nå runt om och ända fram till ditt hjärta, som tänds även det i en evig kärlek.
Så låt ditt inre ljus lysa. Låt skenet bedra mörkret. Låt hjärtat ropa ut den glädje vi alla kan finna, tillsammans. För tillsammans lyser lyktorna från våra själar över jorden i ett evigt läkande sken.
Så stavas sann kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0