Puscha andra?

Är du bra på att puscha och ge positiv feedback till andra?
Ge "goda" råd?
Råd om hur de bäst kan ta hand om sig själva, sin personliga utveckling, visa på möjligheter för framåtskridande o.s.v?

Är du lika bra på att puscha dig själv?
Att ta fram ditt eget bästa jag och låta dig skina?

Ofta är det mycket lättare att stå utanför och ge råd. Det krävs inte så stora krafttag av oss när vi fokuserar på vad och hur andra ska göra.

Då krävs det mycket mer av oss själva när vi ska få till en förändring.
Det behövs mod, insikt och "jäklar anamma".

Så sätt dig själv i förarsätet och fråga dig själv:
Vad vill jag?
Vad stoppar mig?
Vilka rädslor har jag?
Vad kan jag göra annorlunda?
Sluta med respektive börja med?
Kan jag frisätta tid för att komma närmre mina mål?
O.sv, o.s.v.

Skriv upp allt du kommer på.

Och på din resa mot nya insikter och mål, glöm inte bort att ha roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0