Härligt

Jag har återigen läst igenom ett blogginlägg som både första gången och denna satte igång härliga vibbar i kroppen. Vill gärna bjussa er på det också:)
Detta för att visa på att det inte krävs mycket för att ge och skapa förändring.
Så håll till godo med Micke Gunnarssons blogginlägg.

Nu till mitt OM konto. Mitt ”Oförutsedda Möjlighets” konto. Jag sätter mentalt och på riktigt av lite pengar till detta varje månad, för att just kunna agera snabbt när möjligheter ges. Idag när jag stod i kön på Fryshusets Café så stog två tonårskillar framför mig. De frågade i kassan vad mackorna kostade och hon svarade att de kostade allt mellan 15-65 kronor. De frågade då snabbt vad klubborna kostade. Två kronor svarade kvinnan.
- Ok då tar vi en klubba, mumlade killarna.
- Vänta!! sa jag.
Jag frågade grabbarna vad de egentligen ville ha. De sa och pekade på att det var ju frallorna de ville ha, de var antagligen hungriga. Jag frågade om de kunde tänka sig att skänka mig den stora äran att få bjuda dom på det de ville ha. De tittade på mig som om jag var ett UFO med sträckte sedan fram handen på ett cool och snällt sätt och skakade hand med mig och tackade som tusan. Jag tackade tillbaka. De valde smörgåsarna för 25 spänn , så de valde en medelvägJ
När jag sedan skulle betala min grejer och grabbarna återigen sagt:
-Fett mannen och återigen skakat tass så lutade sig kvinnan fram till mig i kassan och frågade häpet:
- Varför i hela friden bjöd du dom på mackorna!?
- Jag gjorde en investering, skrattade jag och gick.

Och jag menar det! Om jag just nu här i denna sekund Läs mer här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0