Bestäm dig!

Bestäm dig för att det här kommer att bli en helt fantastisk dag:)
Oavsett hur det känns när du vaknar på morgonen.
Vissa dagar känns det mer motigt än andra att börja en ny dag, men det är faktiskt mänskligt och helt ok att känna så.

Men sedan är ansvaret ditt eget hur du går vidare med dagen.
Ska du låta den där känslan av missmod eller nedstämdhet ta tag om dig, eller tänker du göra något positivt av det istället?

För du har faktiskt ett val.
Ett val att ta reda på varför det känns motigt just idag.
Försök att vara ärlig mot dig själv när du gör det här.
Ofta är det "bara" en diffus känsla utan anledning, men det är så lätt att denna känsla förstärks och blir till en stark olust som kommer att påverka hela din dag.

Om du verkligen har en anledning till att det känns tungt, så försök att inte lägga all din fokus på det, för då får du bara mer av den varan.
Ställ frågan till dig själv- vad kan jag göra idag som tar mig ifrån olusten?
Som ger mig glädje och tro?
Hur kan jag agera för att vara snäll mot mig själv?

"Problem" känns ibland övermäktiga när vi behåller dem inombords för oss själva. Så var inte rädd för att prata om dem med någon du har stort förtroende för. Att höra en annan persons mening, kan ibland vara det enda som behövs för att känna tillförsikt igen och se att det faktiskt inte var ett så stort problem som du först trodde.

Som det gamla talsättet säger:
Ta ut spökena i ljuset, så spricker de!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0