Förhållningssätt.

Ute är det full vinter. Snön bara vräker ner, och landskapet bäddas in mer och mer i detta fluffiga, dämpande, vita täcke. Det är vackert, så vackert som knappast med ord kan beskrivas. Jag förundras återigen av naturens underbara skiftningar, och av lyckan att kunna glädjas åt detta faktum.

Just nu känner jag så här:)

Imorgon, eller kanske bara om någon timme, kan det låta helt annorlunda.

J...a snö!
Jag orkar inte mer!
Kan det inte alltid vara sommar istället?
Allt blir sååå jobbigt när det är så mycket snö och kyla.

Vad är det som gör att det kan svänga så mycket i våra känslor?

Givetvis vår dagsform, men främst är det hur vi väljer att se på saker och ting.

Det är vi som sitter vid ratten i vårt liv. Vi väljer själva hur vi ska förhålla oss till det som sker.
Vi kan låta allt påverka oss negativt, eller varför inte leta upp det som lyfter oss i alla situationer och händelser:)

Det är bara till att sätta igång och träna!

Precis som jag själv gör varje dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0