Utveckling

Utvecklingen i västvärlden har accelererat under årtionden. Var och varannan månad kommer nya modeller av apparater som vi för bara ett tiotal år sedan klarade oss utan. Allt är hightec, och det snurrar bara fortare och fortare.
Internet, sociala medier, tv, fler kanaler, ipod, ipad och allt vad det heter.
Statusprylar som vi tror att vi behöver ha och att vi blir lyckligare om vi har.
Vissa av oss köper det för att "höra till", visa att även vi är att räkna med och att vi följer med i utvecklingen och har råd att göra det.
Vissa av oss blir så påverkade av hur andra har det och av all reklam de smarta reklamföretagen i "smyg" utan att vi tänker på¨det blir matade med.
Och vips, så har vi ett "behov".
Tror vi.
Visst är detta ett stort bevis för oss själva och alla andra att vi har det bra, är lyckliga och i viss mån "rikare"?
Yttre rikedom och status i all ära, men tycker vi att det är viktigt egentligen? Eller "lurar" vi oss med detta "behov"?
På insidan, den mentala biten råder det tyvärr ofta fattigdom för många.
Mitt i allt brus om den "behövda" utvecklingen, glömmer vi bort att vårda och ta hand om vårt inre.
Ron, stillheten, att ta reda på vad Jag vill, min egen sanning, om jag gör saker för min egen skull eller bara för att "höra" till.
Till syvene och sist, så är det viktigt att vi lyssnar till vår egen inre röst och lever inifrån och ut.
Om det sen visar sig att vi ändå anammar den nya, tekniska livsstilen- so fine:)
Men då gör vi det åtminstone för vår egen skull, och inte för att bli en i mängden, en som gör bara för att "alla" andra gör.
Så var ärlig och låt din inre låga bli starkare, för på så vis blir du också rikare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0