Släpp taget!

Jag vill dela med mig av vad en indian, en hopieäldste sa:

"Du har sagt till folket att detta är den elfte timmen.

Nu måste du gå tillbaka  och säga till folket att detta är timmen.

Och det finns saker att besinna...

Var bor du? Vad gör du? Vad har du för relationer?

Är du i det rätta förhållandet? Var finns ditt vatten?

Känn din trädgård. Det är dags att tala din sanning.

Skapa din gemenskap. Var goda mot varandra.

Och sök inte ledaren utanför dig själv."

SEDAN KNÄPPTE HAN SINA HÄNDER, LOG OCH SA:

"Det här kan bli en bra tid! Det finns en flod som nu flyter mycket fort.

Den är så stor och snabb att det finns de som kommer att bli rädda.

De kommer att försöka hålla sig fast vid stranden.

De kommer att känna det som om de håller på att slitas itu och lida väldeliga.

Ni ska veta att floden har sin destination. De äldste säger att vi måste släppa taget om stranden,

ge oss ut i flodens mitt, hålla ögonen öppna och huvudet över vattenytan.

Och jag säger, se efter vem som är där med dig och gläd dig.

Vid denna tid i historien ska vi inte ta någonting personligt. Allra minst oss själva.

För i det ögonblick vi gör det stannar vår andliga utveckling och resa upp.

Den ensamma vargens tid är över!

Samla er! Bannlys ordet "motstånd" från er attityd och ert ordförråd.

Allt vi nu gör måste göras på ett okränkbart sätt och i hyllning.

Vi är dem vi väntat på."


Kommentarer
Postat av: Aryel

Hej Carina!

Hittade dig på "Presentera din blogg" och vill bara säga att jag följer gärna din blogg! Härlig och livsbejakande! Så jag länkar till dig på min blogg Mammmajouren.

Du är hjärtligt välkommen in på Mammajouren och göra ett gästinlägg om du vill! http://mammajouren.blogspot.com



Min andra blogg http://aryelheltenkelt.blogspot.com är en blandning av allt ur livets goda skafferi.



Tack igen för en härlig blogg!

/Aryel Walett

2010-12-30 @ 08:44:00
URL: http://mammajouren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0