Inget dåligt samvete

Igår var en dag av bara gemenskap.
Att ta det beslutet kändes så skönt.
Ofta är mina dagar späckade med att göra saker.
Saker som alla gånger inte är så viktiga egentligen, men som jag "lurar" mig att tro att de är.
Detta i sin tur kan göra att jag känner mig stressad, och att tiden inte riktigt räcker till.

Jag kommer ofta med goda råd till andra, men hamnar rätt ofta i samma fälla.
Lätt att visa andra, men ibland svårt att själv efterleva.

Därför ska jag fr.o.m nu göra saker som får mig att må bra lite oftare. M.a.o något varje dag!
Och igår var en sådan dag.
Gjorde inte någonting som jag trodde att jag var tvungen till.
Umgicks bara med familjen, hälsade på min dotter och barnbarn, fikade, tog en sväng till havet, och när jag kom hem, slängde jag mig i soffan utan mitt "dåliga" samvete.

Fler sådana dagar kommer det att bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0