Jag är beroende

När vi hör ordet beroende klingar det ofta negativt.
Men i mitt fall är det verkligen positivt.

Jag är beroende av att må bra.
Både fysiskt och mentalt.

Varje dag jobbar jag på detta.
Jag omger mig med människor som ger mig positiv energi.
Jag skrattar mycket.
Bjuder på mig själv.
Läser och lyssnar på inspirerande musik eller talare.
Ger gärna komplimanger.
Ger en hjälpande hand till någon i behov.
Är bra på att uppmärksamma.
Stoppar ofta en peng i en godisautomat, för att något barn ska bli lycklig över att någon har "glömt" att vrida om.

Det finns hur många saker som helst som hjälper mig att må bra.
Det gäller bara att göra det till en härlig vana.
Att inte försjunka i negativa känslor och tankar.
För trots allt så är det ju meningen med livet.

Det ska levas glatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0