Att sprida glädje.

Har ni tänkt på så lite det behövs för att göra andra glada?
Då menar jag inte att man ska " smöra" eller så, bara utgå från er själva.

Om ni har en halvtaskig dag, så behövs det bara ett leende från någon så känns allt lite ljusare.
Eller en komplimang från oväntat håll kan sprida glädje i hela kroppen.

Att verkligen lägga sig vinn om att sprida glädje runt om oss kan skapa magi.
För alla. Det blir win-win.

Det vi ger, får vi tillbaks. Så är det bara.
Kanske inte från det hållet vi ger till, men helt plötsligt kommer det från oväntat håll.
Tänk på den glädje och lycka ni själva vill känna.
Sprid detta till andra, och var beredd på mirakel.

En person endast kan inte utföra mirakel. Men om vi är många som skrider till verket, så blomstrar glädjen och lyckan med stor effekt.

Själv brukar jag, förutom att jag alltid finner situationer att "se" mina medmänniskor, stoppa en peng i en godisautomat när jag är och handlar. Sedan vrider jag lite på vredet så att pengen inte syns. Och jag tror att glädjen som det barnet känner när min peng upptäcks är stor. Själv känner jag en pirrig förväntan över att något litet barn kommer att bli glad.

Det finns hur många sätt som helst att sprida glädje på varje dag.

Hur gör ni själva?
Om ni inte redan har det som vana, blir ni inspirerade att sätta igång när ni har läst det här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0