Gå på känslan.

Många gånger låter vi "förnuftet" styra våra handlingar.
Jag kan väl inte ta på mig det här? Vad ska andra tycka då?
Åh, vad jag gärna vill busa till det idag! Men så gör man ju inte.
Om jag skulle börja träna salsa? Men det kan jag väl inte? Jag är ju för "gammal".

Så här kan det låta inombords, och ofta rättar vi oss efter det.

Dumt, skulle jag vilja säga.

Gå mer på magkänslan och intuitionen.

Det som kommer till dig vid vissa ögonblick och som sprider glädje i kroppen, är oftast det som är rätt för dig just då.

Lita mer på din intuition, så kommer det du behöver till dig när du behöver det.

Precis som boken "Drömliv" gjorde för mig. Jag och dottern var i stan i olika ärenden före jul. Plötsligt svängde vi in i en bokaffär. Jag gick fram till pocketavdelningen och greppade en bok efter att jag snabbt scannat av vilka författarna var. Ett pirr i magen av lycka och glädje infann sig genast. Men sedan började min inre logiska röst. -Du ska ju inte handla någon bok idag. Du behöver pengarna till julen, o.s.v.
Men jag tystade rösten och gick på känslan. Boken "talade" till mig. Köp mig!
Jag stegade fram till kassan och betalade den.
Så gott som sträckläste den, och kände djupt i mitt hjärta att jag gjort rätt.
Jag behövde boken just då, och det var intuitionen som visade mig vägen in i bokaffären och fram till "min" bok.

Så min fråga till er läsare blir då:
Hur ofta litar ni själva på magkänslan och kan känna er trygga med att ni gör rätt för er då?
Kommentera gärna och berätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0