Med glädjen i fokus.

Jag har en vän. En vän med väldigt, högaktningsfull ålder. För att vara mer exakt så fyller hon snart 96 år.
Hur vi för mer än tre år sedan möttes, är en smått lustig historia, men mer om det en annan gång.
I alla fall så ska hennes ena son med fru åka till Australien idag och vara borta en hel månad.
Min lilla vän har oroat sig för det i flera veckor, och nu är dagen kommen.

Då gick mina tankar till hur jag skulle kunna glädja henne en smula.

Just det!

Vi har i några månaders tid pratat om hennes längtan att få se havet en sista gång innan det blir för sent för henne. Detta har inte varit möjligt p.g.a både det ena och det andra. Detta är för henne en stor sorg och längtan. (Om hon lever och har hälsan till våren, så bär det dit).

Men tillbaka till att kunna göra något för henne idag.

Jag fick en snilleblixt.

Jag fotar rätt mycket, ramar in dessa bilder, och säljer dem.

Givetvis ska jag ge henne en inramad tavla med foton på havet som hon längtar så mycket efter. En tavla hon kan vila blicken på, och veta att vi ska åka dit framöver.

Och inte nog med att det glädjer henne. Jag blir också glad och lycklig över min möjlighet att kunna göra detta för henne.

Så mitt råd till alla som läser det här blir således:
Gör någon glad varje dag! Utan att förvänta er något tillbaka.
Detta sprider så starka positiva känslor av lycka i hela kroppen.
Det berikar våra liv, och får kärleken till våra medmänniskor att växa:)


Kommentarer
Postat av: J U L I A O F S W E D E N

Fin blogg !

Allt bra idag ? ;)

2011-01-22 @ 16:23:44
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för berömmet:)

Idag är det alldeles superdupertoppenbra!

2011-01-22 @ 18:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0