Meningen med livet.

Vi föds, lever och verkar under vår resa på detta "jordeliv."
Men på vilket sätt lever vi?
Gör vi allt av gammal vana för att det känns tryggast?
Driver vi på oss själva för att visa hur duktiga vi är och få uppskattning av andra?
Presterar vi för att få belöningar i form av befordringar på jobbet?
Genomlider vi året på ett jobb vi kanske inte trivs på, för att komma fram till den hägrande ledigheten till sommaren?

Det finns lika många livsöden och levnadssätt som det finns människor.
Men om vi stannar upp ett tag och känner efter.
Vem är jag?
Vad vill jag?
Vad vill jag arbeta med, var vill jag bo, vem vill jag leva tillsammans med, o.s.v.

Om vi ställer oss de här frågorna och fler därtill, så kanske det inte alls är så vi lever. Vi kör ofta på av gammal vana, rädsla och andras tyckande om hur allt ska vara.

Våga ställa dig de här frågorna och var ärlig mot dig själv när du känner svaren komma. För det är genom känslorna (den du är), och inte genom tankarna (egot), du kan komma åt vem du verkligen är ämnad att vara.

Det behöver inte alls betyda att du måste kasta allt överbord och direkt köra in på en helt ny väg, men var ärlig och modig att lyfta dig själv, och blomstra till din starkast lysande stjärna.

Hitta Din meing med Ditt liv och du kommer att slå dig själv med häpnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0